Jeszcze nigdy tak wiele firm w Polsce nie drżało o swoją reputację. Pozdrawiamy EY i Eurolot!

Więcej niż co czwarta firma w Polsce ma kłopoty ze znalezieniem odpowiednio utalentowanych pracowników, a przyczyną jej kłopotów jest kiepski wizerunek – takie wnioski płyną z badań Employer Branding w Polsce. Tymczasem czas goni.

Niewielka atrakcyjność czy kiepska reputacja to problem 27 proc. z 350 przedsiębiorstw, które wzięły udział w badaniu. Z jednej strony to dobre wieści – bo odsetek firm martwiących się o swoją reputację wzrósł niemalże dwukrotnie. Z drugiej strony – to wciąż zaledwie co czwarta firma nad Wisłą.

Oczywiście, najczęściej przedsiębiorcy wskazują przyczyny prozaiczne: mało konkurencyjne wynagrodzenia i niewielkie możliwości awansu. Ale badanie pokazuje, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy nasi rodzimi biznesmeni zaczęli się też martwić o swoją reputacją. Trudno się zresztą dziwić: 38 proc. ankietowanych stwierdziło, że to właśnie problem z pozyskaniem nowych talentów będzie miał największy wpływ na kondycję ich firm.

Cóż, employer branding jest filozofią, która w Polsce dopiero raczkuje. – 27 proc. to bardzo mało – potwierdza Justyna Piesiewicz, prezes zarządu IACL, Międzynarodowego Stowarzyszenia Ekspertów Komunikacji i Przywództwa. – Tymczasem reputacja to jest główny element firmowej filozofii – mówi.

Czytaj dalej: innpoland.pl

Partnerzy poprzednich edycji Forum Pracodawców Przyszłości
lazienki
manager
hrtrendy
Qbusiness
personel zarządzanie
HR standard
fundacja logo
Polskie Forum HR
Brandston
zebza
iabc